11 Eylül 2013 Çarşamba

KARDEŞİMİN HİKAYESİ

Zülfü Livaneli
Dogan Kitap
Sayfa Sayısı:324
Türü:Roman
KARDEŞİMİN HİKAYESİ
Hikayeler nerede başlar, gerçek nerede biter?
O kadar fazla reklamını gördüm ki , Bir Zülfü Livaneli hayranı olarak okumakta geç bile kaldım..
Okumaya başlayınca da tabi ki elimden bırakamadım ve 2 gün içerisinde bitirdim…
Roman oldukça sürükleyici ve kişinin taşıyamayacağı kadar olumsuzluklar yaşadığında beynin nasıl cevap vereceği harika anlatılmış…  Bizler de konuştuğumuz insanların nereye kadar gerçek nereden sonra hikaye anlattığını biliyor muyuz?
Mehmet’in yaşadıkları ona ağır gelmiş olacak ki kendi dünyasında , kendi kurgusu içinde bir yere kadar gerçek bir yere kadar hayal ürünü olan bir yaşamı paylaşıyor…
Ana tema aşk gibi gözükse de aslında kimlik karmasıyla dolu müthiş bir kitap…  
Birkaç alıntı;
Sayfa 20: Anladım ki insan soyunun duygularını anlatan psikolojik derinliklerine inebilen tek bir birikim vardır:Edebiyat
Sayfa 236: "Her insan bedeninin çürüyeceğini bilir ve bundan korkar. Ama çoğu insanın ruhu bedeninden önce çürür; nedense bundan kimse korkmaz.
Sayfa 305: İnsan her şeyi unutarak yaşayabilirdi ama her şeyi hatırlayarak yaşayamazdı..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder